14. maj 2008

Busch Gardens - Tivoli go HOME!

Mens jeg husker at nævne det, så husk I også lige at læse dagens første indlæg om turen til alligator-land :-)

En smuttur til Tampa og Busch Gardens tager lang tid. Fire stive timer, hvis man overholder fartgrænserne, og ikke holder pauser. Vi holdt morgensmads-pause og nåede frem på fire timer. Regn selv resten ud ;-) Vi stod op klokken alt-for-tidligt-når-man-er-på-ferie, ca. 6 AM og kom ud af døren straks efter morgenbadet (altså, vi tog hver vores bad).

Turen gik nogenlunde glat, vi undgik de store køer (bilkøer, ikke de store texanske køer fra min kære papas Texas-historier). Monsell sov det meste af vejen, mens fætteren og undertegnede hørte morgenradio og drak kaffe. Og snakkede lidt i mens, så vidt jeg husker. Selvom jeg ikke var rigtigt vågen de første par timer - det håber jeg så at fætteren - aka chaufføren - var :-)

Tampa var vel stadig et par timer væk, da vi holdt vores morgenmadspause - det gjorde vi på et ærkeamerikansk Waffle House right off I-75. Der er et billede i galleriet af stedet - totalt kliché-sted! Jeg fik en fed (meget fed) omgang morgenmad, med omelet, toast, bacon og hasbrowns - og det smagte GODT! Læg i øvrigt også mærke til billedet i galleriet, som viser et skilt der reklamerer med en Dunkin' Donuts drive thru... Det er fandeme humor (eller også bare endnu mere ærkeamerikansk end Waffle House :-).

Efter den gode, tunge morgenmad gik turen uden stop til Tampa, hvor vi ankom lidt i 12. I og med at vi tog afsted en hverdag, var der ikke så mange mennesker. Vi skulle vel kun gå fem minutters penge fra vores parkeringsplads til den tram, der kørte os til hovedindgangen, hehe. Stort sted, uden tvivl...

Lige indenfor gik det hele amok i blomster, butikker, farver og striber. Jeg vidste, at jeg på et tidspunkt var nødt til at låse mit elskede kamera inde i et skab, når nu man ikke lige kan tage det med i rutsjebanerne, så jeg gik amok i en foto-rus med det samme. Og der var såmænd nok at tage billeder af - efter jeg havde måttet sige "farvel" til kameraet så vi blandt andet hvide tigre, orangutanger og alt muligt andet, som vi til sidst ikke havde tid til at gå tilbage til. Snøft. Fik jo også kun taget godt 200 billeder i går, så deeet...

Alt i den park var cool. Vi gik fra rutsjebane til rutsjebane (og her mener jeg altså roller coasters, ikke legeplads-plastik-glide-halløj :-D ) og blev flået rundt, g-påvirket, vendt på hovedet, gennemblødt og generelt skræmt til døde - og vi ku' li' det :-) Vejret var heldigvis ikke helt så ulideligt som i weekenden, så det var faktisk okay at gå rundt udenfor en hel dag. Har måske nok fået lidt mere farve. Okay, for meget (rød) farve, men det var så absolut dét værd!

Rutjsebaner er ellers ikke noget, jeg plejer at gå vildt op i. Jovist, jeg synes det er fedt nok, men jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har været i én... Men min appetit er blevet vækket - sidst på dagen måtte Monsell og jeg erkende, at vi havde fået lidt ondt i bøtten af al den tumlen rundt. Så har man vist også fået nok :-)

Som om rutjsebanerne ikke var nok, vil man, når jeg får systemet til at gøre som jeg vil og vise de billeder det skal, kunne se i galleriet at der også var noget der mindede om en dyrepark med i "pakken". Masser af dyr, der var tæt nok på til at kunne fotograferes :-) Nogle af dem så vi fra vores "Sky Ride", en hængebane som transporterede os fra ét hjørne af parken til et andet.

En helt igennem fed dag, og de rutjsebaneture vil jeg gemme de detaljerede fortællinger om, til jeg kommer hjem :-)

Nu vil jeg så bare fla' u' sammen med fætteren. Monsell er taget på arbejde, og der er ikke planlagt noget særligt for dagen i dag. Har også brug for en pause ovenpå alle disse oplevelser - så jeg vil lige fikse galleriet, og så ellers slappe af resten af dagen. Håber I har det godt - vi snakkes/skrives ved!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar