23. december 2006

Undskyld, undskyld :-)

Jaja, jeg ved det godt... Havde jo lovet at skrive til bloggen hver dag - men på grund af tekniske vanskeligheder (og temmelig lange dage) har det ikke bare været at tænde den bærbare og skrive løs...
Først og fremmest: der er et eller andet helt galt hos dem der lægger webserver til min hjemmeside. En lille opsætning er gået i ged, som så gør at galleriet ikke virker p.t. - kig i stedet på http://www.flickr.com/photos/jannik - det er dér, "alle" mine billeder ligger. Hvis du kun er interesseret i billederne her fra Florida, kan du hoppe direkte ind i dem her: http://www.flickr.com/photos/jannik/sets/72157594430868396/.
Jeg er i gang med at lægge en brøkdel af de 236 billeder op, jeg tog i Miami Seaquarium i går. Jeg ææælsker mit nye kamera!!! Specielt sports-indstillingen, som gør det muligt at tage flere billeder i sekundet (ret godt når Lolita the Killer Whale hopper op af et lille basin på et splitsekund - og jeg så når at tage 6 billeder af hvalen på vej op OG ned, og alle billederne er knivskarpe)...
Nå, men det var dér, vi var i går. Jakob var på arbejde, så det var Rikke, Karl-Erik og undertegnede på tur - og det var ret fedt. Der var ikke så langt ind til selve "Seaquarium", og stedet var ikke så kæmpestort som der var lagt op til: "38 acres", reklamerede de med - og det passer sikkert også, men det lyder større end det er. Vejret var helt igennem genialt - bortset fra, at jeg jo havde lyttet til vejrudsigten, som lovede byger, og derfor havde klædt mig fornuftigt. Fornuftigt betyder lange bukser og ordentlige sko - men det var så først da vi var på vej hjem, at regnen begyndte :-(
Jo tak, jeg kogte - Jakob og hans roomies gider ikke tage steder hen, når det er "koldt" (som nu) - men vi andre sveder tran her et par dage inden jul!!! Det var supersjovt i går...
I dag har vi så været på laaaaaaaaang køretur - fra Miami til Key West, som er en køretur på ca. 250 km. Det tager 4½ time eller deromkring, fordi det sidste lange stykke foregår på almindelig landevej. Vi har altså kørt i bil i omkring ni timer i dag, og vi var i Key West i mindre end tre timer. Til gengæld kan vi nu sige, at vi har været i Key West! Og der var vaaarmt. Sjældent at man skynder sig ind i bilen for at få kulde ;-)
Jeg har ikke været i vandet endnu, hverken i poolen (ingen af de andre gider - det er for koldt :-D ) eller i havet. I Key West har vandet nok været godt 20 grader, men vi havde ikke badetøj med, plus at vandet var ret klamt. Og nej, ikke klamt som i "en smule fugtigt", men klamt som i "øv, hvor er der meget tang og mudder og ting i det vand".
Okay, nu er 16 af billederne fra i går ved at være lagt op. Billederne fra i dag (der er slet ikke nær så mange) bliver lagt op i morgen eller senere i dag (her er klokken 9.40PM, så der er lidt tid endnu).
Håber du har det supergodt, der hvor du er - jeg har det rigtig fedt herovre, og jeg glæder mig til i morgen, hvor vi skal til Orlando - og i Universal Studios (de har en "theme park", der skulle sparke r-ø-v)! Stol på, at jeg tager hypermange billeder igen i morgen!
Ha' det godt så længe - jeg ved ikke om jeg kommer hjem i ordentlig tid i morgen, så måske bliver det først søndag, jeg skriver igen... Over and out her fra Hollywoooooood (Florida ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar