1. januar 2007

Godt nytår!

Håber at I allesammen havde en god nytårsaften - og at I kom godt ind i det nye år!

Selv stod jeg med min fætter i en have et sted i Miami (Gerrys hus :-), sammen med en hulens masse andre mennesker, da klokken slog tolv - og det var mægtig spas!

Og da rådhusklokkerne havde bimlet i 38 sekunder i Danmark, stod jeg på terrassen udenfor hos Jakob og AD (Remy er ved at flytte sammen med konen as we speak) og tog billedet her til højre.

- det syntes jeg selv var en sjov idé!

Ellers startede aftenen ved ottetiden hos Julie og Gabi, hvor vi spiste god, men dog noget atypisk (for mig, i hvert fald) nytårsmiddag - kylling og ris med sweet potatoes og "brunsås" (svensk) samt lidt andet halløj :-) Men det var rigtig godt, og jeg blev mæt plus 10-15%... AD kørte, og det var også ham der stod for den svenske, brune sovs.
Der hyggede vi indtil omkring 22.30, hvor vi i to biler begik os mod Gerrys hus. Ved ikke helt hvorfor, men jeg synes det er helt vildt morsomt at sige "Gerrys hus" - måske er det fordi det minder mig om "goin' over to Susan's house" med Sting (eller var det Police)? Sjovt er det i hvert fald. AD var taget hjem for at hilse på dem, der var til fest hos Remy, men ville være tilbage inden midnat.

Nå, men det viser sig at rygterne havde talt sandt - der var lagt op til en tema-fest af en art, og temaet skulle være "slumberparty", altså noget med nattøj og overnatning og alt muligt... Men heldigvis var det ret få, der var hoppet med på den vogn, så vi følte os ikke udenfor - tværtimod fik jeg en fantastisk smagsprøve på amerikanernes (og puertoricanernes og mexicanernes og så videre) åbenhed... Der plejer altid (for mig) at være et "dødt" tidspunkt i løbet af en nytårsaften, hvor man keder sig lidt eller er ved at gå død i det - men det var der overhovedet ikke i går, for der var altid snakkende mennesker i nærheden, og stemningen var helt i top. Måske hjalp det også lidt, at vi var udenfor hele natten, indtil vi kørte hjem ved 3-4-tiden. Det vil sige, planen var faktisk at vi skulle køre med AD hjemad, men han dukkede bare ikke op! Vi fandt dog en løsning - Maria og Brenda tilbød at vi kunne sove hos dem, så det gjorde vi. De havde en madras og en sofa, så det var jo ren luksus. Eller det... Men rigtig fedt, at de gad!

Fætteren vågnede omkring kl. 9, jeg vågnede en halv times tid senere. Da jeg vågnede, så jeg bare at fætterens sofa var tom - og satte mig ud på deres balkon for at ryge en smøg. Kigger kort til højre - og vupti, der sidder fætteren i skjorte og underdrenge på naboens balkon! Det viser sig, at naboerne også var med til festen i går, og at de havde spottet fætteren sidde og stene smøger en halv time tidligere - og bød ham på en kop kaffe! Igen, fantastisk gæstfrihed! Nå, men han kom da over til mig, satte sig - og der blev vi så siddende til omkring middag! Brenda sluttede sig til os lidt senere, og havde store problemer med at acceptere, at vi bare sad og sad :-D Hun lavede kaffe og ristede sandwiches til os - totalt i orden service! Men til sidst fik vi hende trukket ned i vores tempo, og så sad vi ellers tre meget trætte mennesker og gloede lige ud i luften... Lækkert :-)

Omkring middagstid fik hun os dog overtalt til at gå indenfor og se lidt flimmer - fætteren og Brenda faldt så i søvn til Charlie & Chokoladefabrikken! Midt i filmen stod Maria også op - og da filmen sluttede, blev vi såmænd kørt hjem. Ham fætteren forstår sgu' at vælge venner - resspæækt!

Og nu sidder vi så her i køkkenet og stener - venter vist mest af alt på at vi kan komme i seng igen... Indtil videre tror jeg ikke, fætteren har fundet en gyldig undskyldning for ikke at skulle på arbejde i morgen, men der er stadig tid ;-)

Forresten: jeg tog ikke kameraet med til festen, men fætteren havde sit med. Jeg arbejder på at få ham overtalt til at smide dem op på sin hjemmeside!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar