23. januar 2007

Ah-hvaffen-fisk?

Som jeg har nævnt i et tidligere indlæg, kan jeg via et statistik-program se lidt om, hvordan folk kommer ind på min hjemmeside. Det er altså lidt spøjst en gang imellem.

Jeg kan se, at de allerfleste ikke kommer fra nogen anden side, dvs. at man enten har adressen blandt sine Foretrukne, eller at man indtaster adressen direkte i adressefeltet. Men klikker man på et link, et eller andet sted på en anden side, kan jeg se hvilken side det er.

Og noget af det mest interessante er de besøgende, der kommer fra en søgemaskine (som f.eks. Google). For der kan jeg nemlig se hvilke(t) søgeord, der er blevet brugt - og her kommer den sidste uges "topscorere":

  • Fra den tyske (!) version af Google: fest hos 2007 galleri
  • Fra den amerikanske version af Google: hvornår er det bedst at besøge key west
  • Fra den danske version af Google: hvad betyder Lykkens pamjulefis
  • Fra den danske version af MSN: børn og jetlag
  • Fra den danske version af Google: turist i miami
  • Fra den danske version af Google: kuffert kastrup told

Det er sgu' da morsomt, at nogen har søgt på ovenstående, set min hjemmeside stå blandt søgeresultaterne OG har klikket sig ind på min hjemmeside...

Selve min blog ligger også på en anden adresse, som jeg også tjekker statistik på. Der er følgende spøjse "resultater":

  • Google: brugt konica minolta 5d hus
  • Eniro: konica minolta 5d
  • Google: den hovedløse rytter
  • search.conduit.com: Peter Asschenfeldt
  • Google (fra side ELLEVE af søgeresultaterne): Ronaldinho
  • Google: coca cola test kaffe
  • Google: werge og pc spil

Morsomt!!! Eller det... Men hvem i alverden gider søge på Ronaldinho (verdens bedste fodboldspiller, for dem af jer der ikke ved det allerede), kigge elleve sider med søgeresultater igennem og STADIG klikke sig ind på MIN side? Jeg mener, jeg nævner Ronaldinho én gang et sted, i forbindelse med et sjovt videoklip - så helt relevant kan det vel ikke være...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar