25. august 2007

En lille reminder...

Af og til er der bare ting, der NÆGTER at blive hængende oppe i hjernen. Jeg har blandt andet glemt følgende hjemmeside et utal af gange, for hver gang at gå igennem ild og vand (ej, okay, dr.dk/rabatten, men det er lidt det samme) for at finde den igen.

Derfor ser jeg ikke længere nogen anden udvej end at nævne den her, så jeg i det mindste kan finde den hurtigt - uden at glemme hvor jeg skal lede :-)

Hjemmesiden hedder www.midomi.com - og er supersmart (og supersjov). Har man en mikrofon tilsluttet sin computer, kan man på denne side synge, nynne, skråle eller skrige en bid af en sang - og så finder "musikmaskinen" ud af, hvad det er for én! Hvem er det for eksempel liiige der har lavet den der "Fire" hvor et af versene starter med "Romeo and Juliet"? Eller hvem er det der har lavet "I wanna knoow, have you ever seen the rain". Jojo, man har da en idé, og man kan huske melodierne. Men hvis man ikke lige kan huske teksten, kan Midomi finde sangen, hvis bare du nynner melodien. Smart, ikke?

 

 

P.S. De to ovenstående eksempel stammer fra det virkelige liv. Jeg er blevet ringet op af et nynnende kvindemenneske og stillet begge disse spørgsmål.

P.P.S. Svarene er, som vi lidt vidste i forvejen men manglede bekræftelser på, henholdsvis Bruce Springsteen og Creedence Clearwater Revival :-)

2 kommentarer:

  1. Det må da være rart, at vide at andre har så stor tiltro til én - at man er lige netop den man ringer til...
    Både med de store og de små af livets meget vigtige spørgsmål!

    Stort knus fra "det nynnende kvindemenneske" :-)

    SvarSlet
  2. :-D

    Ak jo, det er da superfedt! Det var skam på ingen måde negativt ment - snarere tværtimod - jeg ææælsker jo at kunne være behjælpelig :-)

    SvarSlet