7. august 2007

Do It Fucking Now (!)

Jaja, selvom livet ikke altid er som vi ønsker det, er der alligevel meget vi kan gøre ved det.

Selv er jeg blevet voldsomt inspireret af et blogindlæg (via Coding Horror), som egentlig ikke rigtig er møntet på livsførelse som sådan. Det handler om kold, hård business - men ramte et eller andet sted plet for mig, bare helt generelt:

Do it Fucking Now.

Don’t wait. Don’t procrastinate. The winners in this world are not the ones who find the greatest excuses to put off doing what they know will make them more money. The winners are the ones that prioritize and seize the day.

Create a list of action items to make sure your important tasks get accomplished. Every project you’re working on should be in action. If you’re not moving, you’re standing still. Your next step towards making money must not be “something I’ll take care of maybe sometime next week.” If it’s going to help make you money: Do it Fucking Now.

Some of you may think that you don’t need the “fucking” in “do it fucking now”. You do. You need that impact, that force, that call to action and mostly, that kick in the ass to get you moving. Otherwise, you’ll end up another loser that had a great idea a long time ago but never did anything about it. Dreamers don’t make money. Doers make money. And doers “Do it Fucking Now.”



Ja, sgu'. Gør det fucking nu. Og det gælder alt, over hele linjen... Jeg vil (surprise!) stadig gerne tabe mig 15 kg, holde op med at ryge og få taget nogle (programmerings-)eksamener, så jeg har dokumentation på min professionelle kunnen. Jeg vil få styr på alle detaljerne omkring min fødselsdagsfest, jeg vil spise ordentligt og dyrke motion.

Så hvorfor i alverden vente? Det er jo det, jeg altid har gjort - og det "virker" ikke! Ventet på det rette tidspunkt at komme i gang, ventet på inspirationen, ventet på alt muligt som jo bare er en laaaaang række fucking dårlige undskyldninger. Det er røv og nøgler, og nu gør jeg altså noget ved det. Jeg ved da godt, at jeg nok vil falde i af og til, på alle nævnte områder, men hvis bare jeg gør noget ved det, er jeg på vej. Er jeg ikke på vej, står jeg stille. Og stået stille har jeg gjort tilstrækkeligt længe.

Jeg har sat mig for at få mere styr på hverdagen - sætte mig mål, jeg kan holde, lave tydelige aftaler med mig selv (som jeg kan holde) og prioritere og organisere min tid. Og jeg er fucking allerede gået i gang - men forvent ikke, at jeg blabrer op om hvilke aftaler, mål osv. Det er mine mål og mine aftaler, og jeg har nok tænkt mig at holde dem for mig selv.

Overvejer faktisk at få lavet en T-shirt med "mantraet" - eller måske bare en kaffekop til brug på jobbet? Et eller andet, så jeg kan blive mindet om at det er fucking NU, det gælder!

Okay, godt så. Så er det fucking sagt :-) Og i den forbindelse (eller det...): tillykke til fætteren, som er blevet en søster rigere!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar